iop-teo-06-sduyurucu-20100520

Intel® Ogretmen Programi Temel Çevrimiçi Blogging Topluluguna hoşgeldiniz!Egitiminiz süresince bu Topluluk Blogu topluluk katılımcılarımız için kursta anlatılan modüllerle ilgili yansıtmalarını ve fikirlerini birbirleriyle paylasacakları bir alan sunmaktadır.Her modülün sonunda sizden yansitmalarınızı eklemeniz ve eğitimle ilgili, ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Her modülün özetini ve aynı zamanda her modülün yansıtma etkinliginden önce tartışma sorularını gönderecegim. Bu alanda calışırken sınıftaki işbirligi ve ögrenme potansiyelini düşünün.Ayrica, eger seçerlerse, her üyenin kendi blogunu yazma seçeneği vardir. Bireysel bloglara erişim sagdaki açılan menüde bulunmaktadır. Bireysel blogunuzu yazarlığı deneyeceğiniz bir alan olarak kullanın.Tekrar hoşgeldiniz...


17 Haziran 2010 Perşembe

modül 5

Modül Soruları
Öğrencilerin öğrenip öğrenmediklerini nasıl değerlendirebilirim?
Öğrencileri, değerlendirme sürecinde nasıl aktif hale getirebilirim?

5 yorum:

  1. 1. öğrencilere doğru-yanlış soruları,tamamlama(boşluk doldurma)soruları,eşleştirme soruları,çoktan seçmeli testler,kısa cevaplı yazılı yoklamalar,uzun cevaplı yazılı,yoklamalar,soru-cevap gibi geleneksel teknikleri yada tanılayıcı dallanmış ağaç,kavram haritaları,yapılandırılmış grid,kelime ilişkilendirme,yazılı raporlar,görüşme,poster,afiş,gösteri,drama,kendi kendini değerlendirme,grup ve/veya akran değerlendirmesi,öğrenci ürün dosyası(portfolyo)gibi alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinden ünite konularına uygun olanlarını uygulayıp değerlendirme sonucunda öğrenip öğrenmediklerini değerlendirebilirim.
    2.öğrencileri, değerlendirme sürecinde aktif hale getirebilmek için gösteri,drama çalışmalarını arkadaşlarına sunduktan sonra arkadaşları tarafından değerlendirilmesini isteyebilir,gruplar oluşturarak konularla ilgili bilgi yarışmaları düzenleyebilir ve proje sunumlarından sonra akran veya grup değerlendirmesi yapılabilirim.

    YanıtlaSil
  2. 1. Öğrencileri projede afiş, broşür veya sunum hazırlatarak değerlendirebilirim. eğer proje değilse çoktan seçmeli testler, soru-cevap , kendi kendini değerlendirme gibi teknikleri tercih ederim.
    2.öğrencileri aktif hale getirebilmek için drama, afiş, broşür, sunum yaptırıp birbirlerini değerlendirerek onların değerlendirmeleri ile kendi değerlendirmemi dikkate alırım. Bu şekilde onları aktif hale getirmiş olurum.

    YanıtlaSil
  3. 1-Öğrencilere sürecin tamamına yayılmış farklı zaman ve yerlerde kullanılan değerlendirme ölçekleri uygulanmalıdır.Değerlendirme ölçekleri bilgi,beceri ve içerik odaklı olmalıdır.Öğrencilerin değerlendirme sürecine etkin katılımını sasğlamak asıl amacımız olmalıdır.
    2-Çalışmaların sonucunda akran değerlendirme ,grup değerlendirme yapabilirim.

    YanıtlaSil
  4. 1-Kavrama haritaları,afiş,broşür,sunum hazırlatarak yapılandırılmış grid soru cevap gibi teknikleri tercih ederim.
    2-Araştırma ödevi vererek aktif hale getirmiş olurum

    YanıtlaSil
  5. 1.Öğrencilere bilgi,beceri ve içerik odaklı değerlendirme ölçekleri uygulanır.Derslere aktif olarak katılımları sağlanır.
    2.Araştırma ödevleri verilerek aktif hale getirilir.

    YanıtlaSil