Intel® Ogretmen Programi Temel Çevrimiçi Blogging Topluluguna hoşgeldiniz!Egitiminiz süresince bu Topluluk Blogu topluluk katılımcılarımız için kursta anlatılan modüllerle ilgili yansıtmalarını ve fikirlerini birbirleriyle paylasacakları bir alan sunmaktadır.Her modülün sonunda sizden yansitmalarınızı eklemeniz ve eğitimle ilgili, ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Her modülün özetini ve aynı zamanda her modülün yansıtma etkinliginden önce tartışma sorularını gönderecegim. Bu alanda calışırken sınıftaki işbirligi ve ögrenme potansiyelini düşünün.Ayrica, eger seçerlerse, her üyenin kendi blogunu yazma seçeneği vardir. Bireysel bloglara erişim sagdaki açılan menüde bulunmaktadır. Bireysel blogunuzu yazarlığı deneyeceğiniz bir alan olarak kullanın.Tekrar hoşgeldiniz...
22 Haziran 2010 Salı
modül 6
Öğrencilerime, öz-yönelimli öğrenen bireyler olmaları için nasıl yardım edebilirim? Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini nasıl karşılayabilirim?
1-Öğrencilerin öz yönelimli öğrenen olmaları, kendi öğrenme şekillerini bilen ve bu yolda etkili bir biçimde öğrenmeyi gerçekleştiren birey olmaları demektir.Birey kendisi için en uygun öğrenme şeklini bilir,fakat süreçte değerlendirmeye ve desteğe ihtiyaç duyar.Öğretim programlarımızda öğrenciyi merkeze aldığımıza göre öğretimi planlarken bireysel farklılıklara dikkat ederek tek düzelikten kurtulmalıyız. Öğretim sırasında öğrenciyi salt öğrenen rolünden kurtararak öğretime aktif bir katılan olmasını sağlamalıyız.Bunu da öz değerlendirme,ara değerlendirme,akran değerlendirme,destek materyali gibi araçları kullanarak yapabiliriz. 2- Çoklu zeka kuramına göre öğrenme türleri ele alınarak her öğrencinin farklı öğrenme stili olduğunu düşünmek ve buna göre etkinlikler hazırlamak gerekir. Öğretim plânları tasarlanırken görsel, işitsel ve devinimsel aktiviteler planlara yansıtılmalıdır. Çalışılan üniteyle ilgili anlama soruları hazırlarken, sınıftaki farklı seviyedeki öğrencileri göz önünde bulundurarak kolaydan zora sorular bulunmasına dikkat edilmelidir. İleri seviyedeki öğrenciler için ekstra araştırma görevleri verilebilir. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerinde aktif hale getirilmeye çalışılmalıdır.
1. Öğrencilerin özyönelimli öğrenen bireyler olması için süreçte onları aktif hale getiririm. Bunun için de akran değerlendirmesi, Web günlüğü, sunum vs. kullanırım. 2. Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini Nazik hocamında dediği gibi çoklu zeka kuramına göre öğrenme türleri ele alınarak öğrencilerin farklılıklarına hitap etmiş oluruz.Buna göre etkinliklerimiz düzenlenmelidir.
Öz yönelim,yaşı ne olursa olsun tüm insanlarda bulunması gereken önemli bir yaşam boyu öğrenme özelliğidir.Sınıflarda farklı yeteklere sahip özel eğitim öğrencileri ve üstün zekalı öğrencilerde dahi cok çeşitli yetekleri olan öğrenciler bulunmaktadır.Açık uçlu proje ve etkinlikler düzenleeyerek içerik kavramayı öz yönelim becerilerine ve bağımsızlığı geliştirerek öğrencilerin güçlü yönlerine ve ihtiyaçlarına göre yardım edebilirim. 2-Öğretmenler öğrencilerinin ne kadar desteğe gereksinim duyduklarını belirlemeli ve gerekli desteği sağlamlıdırlar.Ancak bu destek yavaş yavaş azalmalı ve öğrenciler kendi başlarına bu görevlere yapabilecek ustalığa erişmeleri sağlanmalıdır.
1.Öğrencilerin öz yönelimli öğrenen olmaları, kendi kişisel özelliklerinin farkına vararak farklı yönlerini keşfetmeleri ve gereksinimlerini belirlemeyle başlar.Öğrenciler kendi özelliklerine uygun öğrenme şeklini belirlemede ve uygulamada desteğe ve yönlendirmeye ihtiyaç duyarlar.Öğrencilere kendileri için uygun öğrenme yöntemini bulmalarında onları yönlendirmek amacıyla konular işlenirken yapacakları çalışmalarda kullanacakları yöntem ve teknikleri her çalışma için değiştiririm.Değerlendirme aşamasında hangi yöntemlerde daha başarılı olduklarını öz değerlendirmeleri sonunda belirlemelerini sağlarım.Daha sonraki çalışmalarında yöntem ve teknikler konusunda serbest bırakıp kısıtlama getirmem.Bundan sonraki çalışmalarında en iyi oldukları alanı bildikleri için çalışmalarını ona göre planlamalarında rehberlik ederim.Bu şekilde öz yönelimli öğrenen olmalarını sağlayabilirim.
2.Her insanın kişisel özellikleri ve ihtiyaçları farklıdır.Öğrencilerin gereksinimleri de bulundukları seviyeye göre farklı olacaktır.Öğrencilerin gereksinimleri göz önünde bulundurarak hazırlanacak materyaller ve etkinliklerde farklı olmalıdır.Bu nedenle öğrencilerin gereksinimlerini karşılamak için basitten karmaşığa doğru etkinlikler hazırlayabilirim.Bütün sınıfa aynı çalışmayı vermek yerine öğrencinin gereksinimini karşılayacak farklı çalışmalar verebilirim.
1-Öğrencilerin öz yönelimli öğrenen olmaları, kendi öğrenme şekillerini bilen ve bu yolda etkili bir biçimde öğrenmeyi gerçekleştiren birey olmaları demektir.Birey kendisi için en uygun öğrenme şeklini bilir,fakat süreçte değerlendirmeye ve desteğe ihtiyaç duyar.Öğretim programlarımızda öğrenciyi merkeze aldığımıza göre öğretimi planlarken bireysel farklılıklara dikkat ederek tek düzelikten kurtulmalıyız. Öğretim sırasında öğrenciyi salt öğrenen rolünden kurtararak öğretime aktif bir katılan olmasını sağlamalıyız.Bunu da öz değerlendirme,ara değerlendirme,akran değerlendirme,destek materyali gibi araçları kullanarak yapabiliriz.
YanıtlaSil2- Çoklu zeka kuramına göre öğrenme türleri ele alınarak her öğrencinin farklı öğrenme stili olduğunu düşünmek ve buna göre etkinlikler hazırlamak gerekir. Öğretim plânları tasarlanırken görsel, işitsel ve devinimsel aktiviteler planlara yansıtılmalıdır. Çalışılan üniteyle ilgili anlama soruları hazırlarken, sınıftaki farklı seviyedeki öğrencileri göz önünde bulundurarak kolaydan zora sorular bulunmasına dikkat edilmelidir. İleri seviyedeki öğrenciler için ekstra araştırma görevleri verilebilir. Öğrenciler kendi öğrenme süreçlerinde aktif hale getirilmeye çalışılmalıdır.
1. Öğrencilerin özyönelimli öğrenen bireyler olması için süreçte onları aktif hale getiririm. Bunun için de akran değerlendirmesi, Web günlüğü, sunum vs. kullanırım.
YanıtlaSil2. Öğrencilerin bireysel gereksinimlerini Nazik hocamında dediği gibi çoklu zeka kuramına göre öğrenme türleri ele alınarak öğrencilerin farklılıklarına hitap etmiş oluruz.Buna göre etkinliklerimiz düzenlenmelidir.
Öz yönelim,yaşı ne olursa olsun tüm insanlarda bulunması gereken önemli bir yaşam boyu öğrenme özelliğidir.Sınıflarda farklı yeteklere sahip özel eğitim öğrencileri ve üstün zekalı öğrencilerde dahi cok çeşitli yetekleri olan öğrenciler bulunmaktadır.Açık uçlu proje ve etkinlikler düzenleeyerek içerik kavramayı öz yönelim becerilerine ve bağımsızlığı geliştirerek öğrencilerin güçlü yönlerine ve ihtiyaçlarına göre yardım edebilirim.
YanıtlaSil2-Öğretmenler öğrencilerinin ne kadar desteğe gereksinim duyduklarını belirlemeli ve gerekli desteği sağlamlıdırlar.Ancak bu destek yavaş yavaş azalmalı ve öğrenciler kendi başlarına bu görevlere yapabilecek ustalığa erişmeleri sağlanmalıdır.
1.Öğrencilerin öz yönelimli öğrenen olmaları, kendi kişisel özelliklerinin farkına vararak farklı yönlerini keşfetmeleri ve gereksinimlerini belirlemeyle başlar.Öğrenciler kendi özelliklerine uygun öğrenme şeklini belirlemede ve uygulamada desteğe ve yönlendirmeye ihtiyaç duyarlar.Öğrencilere kendileri için uygun öğrenme yöntemini bulmalarında onları yönlendirmek amacıyla konular işlenirken yapacakları çalışmalarda kullanacakları yöntem ve teknikleri her çalışma için değiştiririm.Değerlendirme aşamasında hangi yöntemlerde daha başarılı olduklarını öz değerlendirmeleri sonunda belirlemelerini sağlarım.Daha sonraki çalışmalarında yöntem ve teknikler konusunda serbest bırakıp kısıtlama getirmem.Bundan sonraki çalışmalarında en iyi oldukları alanı bildikleri için çalışmalarını ona göre planlamalarında rehberlik ederim.Bu şekilde öz yönelimli öğrenen olmalarını sağlayabilirim.
YanıtlaSil2.Her insanın kişisel özellikleri ve ihtiyaçları farklıdır.Öğrencilerin gereksinimleri de bulundukları seviyeye göre farklı olacaktır.Öğrencilerin gereksinimleri göz önünde bulundurarak hazırlanacak materyaller ve etkinliklerde farklı olmalıdır.Bu nedenle öğrencilerin gereksinimlerini karşılamak için basitten karmaşığa doğru etkinlikler hazırlayabilirim.Bütün sınıfa aynı çalışmayı vermek yerine öğrencinin gereksinimini karşılayacak farklı çalışmalar verebilirim.