Intel® Ogretmen Programi Temel Çevrimiçi Blogging Topluluguna hoşgeldiniz!Egitiminiz süresince bu Topluluk Blogu topluluk katılımcılarımız için kursta anlatılan modüllerle ilgili yansıtmalarını ve fikirlerini birbirleriyle paylasacakları bir alan sunmaktadır.Her modülün sonunda sizden yansitmalarınızı eklemeniz ve eğitimle ilgili, ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Her modülün özetini ve aynı zamanda her modülün yansıtma etkinliginden önce tartışma sorularını gönderecegim. Bu alanda calışırken sınıftaki işbirligi ve ögrenme potansiyelini düşünün.Ayrica, eger seçerlerse, her üyenin kendi blogunu yazma seçeneği vardir. Bireysel bloglara erişim sagdaki açılan menüde bulunmaktadır. Bireysel blogunuzu yazarlığı deneyeceğiniz bir alan olarak kullanın.Tekrar hoşgeldiniz...
22 Haziran 2010 Salı
modül 7
Öğrenci merkezli bir sınıfa nasıl rehberlik yapabilirim? Öğretim süreçlerini desteklemede teknolojiyi nasıl kullanabilirim?
1-Öğrencilerimi üst düzey düşünmeyi artıran biçimi basit ama cevabı detaylı sorular yöneltebilirim.Öğrencilerimin yaptığı çalışmaları yansıtmaları paylaşmaları ve işbirliği yapabilmeleri için blog, wiki, çevrimiçi belge paylaşımı v.b. araçları kullanmaları için rehberlik ederim. Sınıfta öğretmen olarak bilginin kaynağı değilim, kendi kendine öğrenen öğrenciler yetiştirmeliyim. 2- Teknoloji kaynaklarını belirlerim ve bulurum. Bunları doğruluk ve uygunluk açısından değerlendirme yaparım.Telif hakları konusunda öğrencilerimi bilgilendiririm. Öğrenme, iletişim ve verimlilik için öğrencilerin uygun teknoloji kaynakları kullanımını belirlemede faklı değerlendirme yöntemlerini kullanırım. Teknolojiyi arkadaşlarla, ailelerle ve toplumun daha geniş kesimleriyle öğrencilerin öğrenmesini desteklemede kullanırım.Teknoloji kaynaklarını sürekli mesleki gelişim ve ömür boyu öğrenim için kullanırım
1.Öğrenci merkezli bir sınıfa konu ile ilgili nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini gösteririm. Bilgilere ulaşırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini söylerim. 2.Teknolojiyi araştırma yapmada, doğru bilgiyi bulmada, bilgilerini düzenleme de, değrlendirme yapmada vs. kullanırım.
1-Sunum ve belgeler hazırlayarak öğretim programı tasarım soruları ve otantik sorular yoluyla öğrencileri yönlendiririm. 2-Çeşitli araçlar öğretmenleri bilgi toplamalarına,yorumlamalarına ve kullanmalarına yardımcı olur aynı zamanda öğrencilerin kalıcı öğrenmelerine daha fazla odaklanmalarınıda sağlar.
1.Öğrenci merkezli öğretimde öğretmen rehber konumundadır.Bu nedenle sadece bilgiye ulaşmalarını sağlayacak ip uçları veririm.Bilginin kendisini doğrudan öğrenciye vermem. Açık uçlu sorularla konuya yönlendirme yapıp alınan cevaplardan doğru olanı kendilerinin bulmasını sağlarım. Cevaplarına doğru yada yanlış yorumu yapmadan soruları değiştirip yönlendirme yaparım.Üniteyle ilgili temel soru,ünite sorusu,içerik sorusu sıralamasına dikkat ederek sorular sorarım.Etkinlikleri yapmalarını sağlayıp etkinlik sonunda elde ettikleri verilerle doğruya ulaşmalarını hedeflerim.Öğrenim sürecinde her öğrencinin mutlaka aktif olarak yer almaları için etkinlikler yapılırken görev dağılımı yaparım.Bu şekilde sonuca ulaşmada her öğrencinin görev almasını sağlarım.
2.Öğrenim sürecini desteklemede öğrencilerin bilgisayar ortamında sunu,broşür,gazete gibi materyaller hazırlayıp bunları web günlükleri oluşturup burada sunmalarını sağlayabilirim.
1-Öğrencilerimi üst düzey düşünmeyi artıran biçimi basit ama cevabı detaylı sorular yöneltebilirim.Öğrencilerimin yaptığı çalışmaları yansıtmaları paylaşmaları ve işbirliği yapabilmeleri için blog, wiki, çevrimiçi belge paylaşımı v.b. araçları kullanmaları için rehberlik ederim. Sınıfta öğretmen olarak bilginin kaynağı değilim, kendi kendine öğrenen öğrenciler yetiştirmeliyim.
YanıtlaSil2- Teknoloji kaynaklarını belirlerim ve bulurum. Bunları doğruluk ve uygunluk açısından değerlendirme yaparım.Telif hakları konusunda öğrencilerimi bilgilendiririm. Öğrenme, iletişim ve verimlilik için öğrencilerin uygun teknoloji kaynakları kullanımını belirlemede faklı değerlendirme yöntemlerini kullanırım. Teknolojiyi arkadaşlarla, ailelerle ve toplumun daha geniş kesimleriyle öğrencilerin öğrenmesini desteklemede kullanırım.Teknoloji kaynaklarını sürekli mesleki gelişim ve ömür boyu öğrenim için kullanırım
1.Öğrenci merkezli bir sınıfa konu ile ilgili nasıl bir yol izlemeleri gerektiğini gösteririm. Bilgilere ulaşırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini söylerim.
YanıtlaSil2.Teknolojiyi araştırma yapmada, doğru bilgiyi bulmada, bilgilerini düzenleme de, değrlendirme yapmada vs. kullanırım.
1-Sunum ve belgeler hazırlayarak öğretim programı tasarım soruları ve otantik sorular yoluyla öğrencileri yönlendiririm.
YanıtlaSil2-Çeşitli araçlar öğretmenleri bilgi toplamalarına,yorumlamalarına ve kullanmalarına yardımcı olur aynı zamanda öğrencilerin kalıcı öğrenmelerine daha fazla odaklanmalarınıda sağlar.
1.Öğrenci merkezli öğretimde öğretmen rehber konumundadır.Bu nedenle sadece bilgiye ulaşmalarını sağlayacak ip uçları veririm.Bilginin kendisini doğrudan öğrenciye vermem. Açık uçlu sorularla konuya yönlendirme yapıp alınan cevaplardan doğru olanı kendilerinin bulmasını sağlarım. Cevaplarına doğru yada yanlış yorumu yapmadan soruları değiştirip yönlendirme yaparım.Üniteyle ilgili temel soru,ünite sorusu,içerik sorusu sıralamasına dikkat ederek sorular sorarım.Etkinlikleri yapmalarını sağlayıp etkinlik sonunda elde ettikleri verilerle doğruya ulaşmalarını hedeflerim.Öğrenim sürecinde her öğrencinin mutlaka aktif olarak yer almaları için etkinlikler yapılırken görev dağılımı yaparım.Bu şekilde sonuca ulaşmada her öğrencinin görev almasını sağlarım.
YanıtlaSil2.Öğrenim sürecini desteklemede öğrencilerin bilgisayar ortamında sunu,broşür,gazete gibi materyaller hazırlayıp bunları web günlükleri oluşturup burada sunmalarını sağlayabilirim.